Podľa ustanovenia § 18f ods. 1 písm. d) zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v zn. n. p. som predložila mestskému zastupiteľstvu na jeho zasadnutí správu o výsledku kontroly vykonanej na základe schváleného plánu kontrol na I. polrok 2018:
- kontrola postupu, stavu evidencie a vyberania nájomného za hrobové miesta, za dom smútku a súvisiacich cintorínskych poplatkov v roku 2017
Pri kontrole neboli zistené nedostatky vo vedení evidencií, boli dodržané sumy poplatkov a nájomného tak, ako sú určené vo VZN, nebol zistený rozdiel medzi sumou vybraných cintorínskych poplatkov a odvedených do pokladne mesta. K evidencii zosnulých umiestnených v dome smútku boli doložené potrebné doklady. Prehľadná evidencia hrobových miest, poplatkov za nájom hrobových miest, evidencia zmlúv o nájme týchto miest je vedená elektronicky, správca dodržiava povinnosť oznamovať, resp. vyzývať nájomcov na zaplatenie za hrobové miesta.
Po prekontrolovaní predložených dokladov za rok 2017 bol zistený chýbajúci príjmový účtovný doklad. Nakoľko nebol zistený rozdiel v odvedených poplatkoch, zrejme ide o nesprávne vypísaný doklad, ktorý mal byť uschovaný v evidencii nevydaných a nezaúčtovaných dokladov.
Pre jednotné a prehľadné vedenie evidencií som v opatreniach navrhla doplnenie evidencie vedenej na dome smútku a dôsledné vedenie evidencie účtovných dokladov pre zabezpečenie správnosti a preukaznosti účtovníctva.
Ing. Slávka Tomalová, hlavná kontrolórka