V priebehu mesiacov apríl až jún sa uskutočnila séria štyroch webinárov pre učiteľov tematicky zameraných na adaptačné obdobie a návrat detí do škôl. Túto sériu sme odštartovali témou Klíma v triede, kde sme diskutovali o význame klímy nielen v adaptačnom období, ale aj o jej pilieroch, ktorými sú vzťahy, prostredie, skupinová dynamika, pravidlá, skupinová identita či učenie sa. Na ďalšom webinári nás lektorka previedla témou Dialóg a spolupráca – dve hlavné témy metódy Filozofie pre deti. Tento webinár bol interaktívny, jeho súčasťou bol aj dobrodružný príbeh dvoch žiab a skúmanie pojmu statočnosť. Súčasťou boli aj krátke práce v skupinách, kde účastníci argumentovali a obhajovali svoje názory a postoje. Témou tretieho webinára bola motivácia a jej význam, kde lektor reagoval na modelové situácie, s ktorými účastníci na webinár prišli a taktiež im odporučil ako zlepšiť motiváciu či schopnosť riešiť ťažšie situácie v školskom prostredí. Súbor sme uzavreli témou Koučingové techniky v škole, kde sme si prakticky vyskúšali 4 rôzne koučingové techniky. Po realizácii každej techniky sme zdieľali emócie a pocity, ale aj ďalšie využitie v odbornej praxi.
Vďaka realizácii týchto webinárov v online prostredí sme mohli naše aktivity priblížiť nielen pedagógom z nášho regiónu, ale aj učiteľom či špeciálnym pedagógom z Liptovského Mikuláša, Komárna, Kežmarku, Svitu, Spišskej Starej Vsi, Slovenskej Vsi a ďalších. Všetkým, ktorí boli súčasťou našich webinárov ďakujeme za aktívnu účasť a veríme, že nadobudnuté vedomosti im budú osožné v ich praxi.
Súbor webinárov sa uskutočnil vďaka podpore Nadačného fondu Slovenských elektrárni v Nadácii Pontis.