Kaštieľ Strážky_programy pre školy
„Remeslo má zlaté dno“
Cca 45 min. / MŠ a 1. – 3. ročník
Témy: kaštieľ a jeho história prostredníctvom remesiel
Cieľ: Spoznávať kaštieľ a jeho tajomstvá ukryté v remeslách.
———————————————————————————————————-
„Na návšteve u Medyho“
Cca 45 min. / MŠ a 1. – 2. ročník
Témy: kaštieľ, história, Ladislav Mednyánszky
Cieľ: hravou formou spoznať galériu a tvorbu Ladislava Mednyánszkého prostredníctvom postavičky Medyho
———————————————————————————————————-
„Svet okolo nás“
Cca 60 min. MŠ / 1. – 2. ročník
Témy: Zrak, vzájomné vzťahy medzi predmetmi v priestore
Cieľ: Uvedomiť si možnosti a limity nášho zraku a fungovanie ľudského oka
———————————————————————————————————-
„Malí grafici“
Cca 60 min. MŠ / 1. – 4. ročník
Témy: práca grafika a knižná ilustrácia
Cieľ: Na základe fantázie a tvorivého myslenia „preniesť“ verbálnu správu na papier, vytvoriť ilustráciu a popísať prácu grafika
———————————————————————————————————-
„Netradične o umení“
Cca 60 min. MŠ / 1. – 4. ročník
Témy: Netradičné umenie formou asambláže
Cieľ: Nadobudnutie poznatkov o modernom umení. Zistiť ako sa dá vytvoriť umelecké dielo aj z predmetov okolo nás.
———————————————————————————————————-
„Utkané priateľstvá“
Cca 60 min. MŠ / 1. – 4. ročník
Témy: Z generácie na generáciu, priateľstvo a jeho sila
Cieľ: Zobrazenie dôležitosti priateľstva v rodine, v škole a v živote.
———————————————————————————————————-
„Pozor na pozornosť“
Cca 45 min. / 2 – 4. ročník
Témy: : Pohyb, logické hádanky, cesta za príbehom
Cieľ: Rozvoj a posilnenie pravej a ľavej hemisféry spojený s dôrazom na komunikačné schopnosti detí
———————————————————————————————————-
„Tajomstvá zeme“
Cca 60 min. / 1. – 4. ročník
Témy: Kameň a zem ako materiály v prírode a v umení
Cieľ: Na základe priblíženia prírodných procesov súvisiacich so zemou si uvedomiť krehkosť prírody a nutnosť jej ochrany
2. stupeň základnej školy / SŠ
„Mojimi očami“
Cca 60 min. 7. – 9. ročník, SŠ
Témy: Tvorba vzájomného kontextu medzi vecami a umeleckými dielami, interpretácia, evokácia významu, asociácie
Cieľ: Umelecké zachytenie našich individuálnych pohľadov na svet okolo
———————————————————————————————————-
„Drevený ornament“
Cca 60 min. 5. – 9. ročník, SŠ
Témy: Spoznávať rôzne druhy dreva, Intarzia – historický nábytok
Cieľ: Priblíženie čarovnej drevárskej techniky a vytvorenie vlastnej intarzie.
———————————————————————————————————-
„Secesný plagát“
Cca 60 min. 5. – 9. ročník, SŠ
Témy: Secesia ako umelecký smer, Art Deco, vznik plagátu, Margita Czóbelová – posledná barónka
Cieľ: Oboznámenie sa so životom poslednej barónky, s plagátovou tvorbou a smermi Secesia a Art Deco