Aktuality
Počet zobrazení 923

Čo by sme mali vedieť o výpadkoch elektriny

Prevádzkovateľ distribučnej sústavy Východoslovenská distribučná, a. s., má ambíciu zabezpečiť spoľahlivú a bezpečnú distribúciu elektriny. Napriek tomu sa však stáva, že dôjde k poruchám či mimoriadnym situáciám, ktorým sa nedá zabrániť.

Typy udalostí, ktoré vznikajú v distribučnej sústave:

  • bežná porucha – neplánovaná udalosť, ktorá spôsobí poškodenie zariadení, alebo obmedzí ich štandardnú prevádzku (napr. prekopanie káblov),
  • zvýšená poruchovosť – kumulácia bežných porúch na jednom mieste v rovnakom čase,
  • kalamita – nadmerná kumulácia porúch spôsobená napríklad silným vetrom,
  • stav núdze – náhly nedostatok elektriny, ktorý postihne významnú časť krajiny.

Po identifikácii najdôležitejších častí sústavy postihnutých poruchou, dochádza k definovaniu postupu obnovy. Podmienkou efektívneho odstránenia poruchy je jej presná lokalizácia. Prioritou prevádzkovateľa je oprava najdôležitejších častí sústavy a až následne sa opravujú jej menej dôležité časti. Posledná fáza v súvislosti s realizáciou dlhodobých opatrení pozostáva z investícií do obnovy zariadení.Zákazníci sú o plánovanom prerušení distribúcie elektriny informovaní prostredníctvom mestských oznámení. O aktuálnych poruchách a naplánovaných prerušeniach sa občan môže dozvedieť aj prostredníctvom bezplatnej mobilnej aplikácie VSD – VÝPADKY, ktorá zároveň slúži na hlásenie porúch a nedostatkov na elektrickom zariadení (napr. na poistkovej skrinke, elektromere a pod.). Existuje aj možnosť zriadenia účtu na portáli VSD s nastavením eKomunikácie pre jej zefektívnenie. Takto je možné požiadať napr. o nové odberné miesto, preložku elektrického vedenia či trafostanice a zároveň zákazník dostane odpoveď rýchlejšie v porovnaní s listinnou formou.

Výpadok elektriny niekedy býva len na konkrétnom odbernom mieste. Predtým ako sa obrátite na bezplatnú poruchovú linku, overte si, či nejde len o Váš vypnutý hlavný istič.

Najnovšie články