Aktuality
Počet zobrazení 480

ZŠ M. R. Štefánika získala grant vo výške 93 000 EUR na zvýšenie inkluzívnosti vzdelávania

ZŠ M. R. Štefánika v Spišskej Belej sa ešte v roku 2017 predložila žiadosť o nenávratný finančný príspevok v rámci výzvy Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky na zvýšenie inkluzívnosti vzdelávania. Po následnom schválení tejto žiadosti, bola v polovici januára 2018 podpísaná zmluva k schválenému projektu „Podpora inkluzívneho vzdelávania v ZŠ M. R. Štefánika“ na obdobie od 1.2.2018 do 31.1.2021.
Projekt je zameraný na podporu inkluzívneho vzdelávania v ZŠ, čo významne zvyšuje úroveň vzdelávania začlenených žiakov. Na základe schváleného projektu boli od 1.2.2018 vytvorené tri nové pracovné miesta na funkciu „asistent učiteľa“, ktoré boli obsadené občanmi mesta Spišská Belá, čím sa prispelo aj k zníženiu nezamestnanosti v našom meste.
Celkové oprávnené výdavky na realizáciu aktivít projektu predstavujú sumu 93.420,00 EUR z toho
– príspevok zo štátneho rozpočtu je vo výške 95% z celkových oprávnených výdavkov max. do výšky 88.749,00 EUR
– financovanie z vlastných zdrojov vo výške 5% predstavuje sumu 4.671,00 EUR.
Okrem týchto výdavkov je potrebné zabezpečiť financovanie na úhradu všetkých neoprávnených výdavkov na realizáciu aktivít projektu, ktoré budú nevyhnutné na dosiahnutie cieľa projektu v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku.

Škola bude môcť vďaka tomuto príspevku výrazným spôsobom pomôcť svojim žiakom so ŠVVP (špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby) napredovať, tiež im zabezpečí rovnosť príležitostí. Aj podľa slov riaditeľky školy Eleny Stachovej pomôže príspevok škole vo viacerých smeroch: „Teší nás, že sme boli úspešní v projekte Podpora inkluzívneho vzdelávania v ZŠ M. R. Štefánika, Spišská Belá, pretože každoročne stúpa počet žiakov so ŠVVP a v našom záujme je pomôcť týmto žiakom lepšie zvládnuť výchovno-vzdelávací proces. Škola si dala za úlohu pomôcť žiakom byť úspešnejšími, zvládať učivo, aktívne sa podieľať na vyučovacom procese, cítiť sa plnohodnotnou súčasťou triedy i celej školy bez pocitu zaostávania a dezorientácie v učive.“
Riaditeľka zároveň doplnila, že asistent učiteľa je v škole k dispozícii žiakom, ktorým pomáha prekonávať bariéry plynúce z ich zdravotného postihnutia, spolupracuje s učiteľom v triede podľa jeho požiadaviek, je nápomocný pri zostavovaní individuálneho výchovno-vzdelávacieho programu a úprav obsahu učebných osnov a hlavne pri hodnotení zvládnutia učiva za dané obdobie. Podieľa sa na spoluorganizácii činnosti žiaka počas výchovno-vzdelávacieho procesu v súlade s pokynmi učiteľa, vykonáva pedagogický dozor počas prestávok so zameraním sa na žiaka so ŠVVP, sleduje a usmerňuje jeho správanie.
Úlohou asistenta učiteľa je aj eliminovať rušivé elementy z okolia, ktoré môžu žiaka rušiť počas vyučovania. Zároveň sleduje so žiakom výklad vyučujúceho a usmerňuje ho, snaží sa mu pomôcť pochopiť učivo, učí ho efektívne využívať kompenzačné pomôcky, vedie ho k vytrvalej práci a pochvalou aj za malé úspechy ho motivuje k učeniu. Pomáha žiakom v sociálnej interakcii so spolužiakmi v triede, je mediátorom v každodenných školských situáciach, dbá na čo najlepšiu adaptáciu týchto žiakov, vysvetľovaním eliminuje nežiadúce prejavy správania žiakov vyplývajúcich z indispozícii ich zdravotného znevýhodnenia. Asistent učiteľa je pre žiaka podporou pri zvládaní každodenných záťažových situácií.
Dané činnosti sú ešte podporené rôznymi aktivitami, ide najmä o aktivity prispievajúce k napredovaniu žiakov vo výchovno-vzdelávacom procese, aktivity rozvíjajúce sebadôveru a motiváciu pre učenie, aktivity podporujúce bezpečie a istotu prostredia a umožniť žiakom pocit úspechu.

Najnovšie články